Komfortní gripy 702 nabízí maximální kontaktní plochu mezi dlaní a řídítky. Extra velké křídlo podporuje zápěstí a rovnoměrně rozděluje tlak. Gripy 702 jsou určená zejména pro kola se vzpřímeným posedem tzn. městská a trekingová. Samozřejmostí je možnost použití na elektrokolech. Konec rukojeti je navíc oproti vnitřní části umístěný níže a díky tomuto tvaru se výrazně snižuje tlak na ulnární nerv, středový nerv a karpální tunel. Používáme pouze ty nejlepší materiály, což zajišťuje maximální komfort a dlouhou životnost. Gripy jsou dodávány ve třech velikostech (S,M,L). Gripy nejsou kompatibilní s klasickými rohy, doporučujeme kombinovat s Vnitřními rohy 410/402.
Gripy SQlab 702 nabízí to největší pohodlí pro rekreační jízdu. Jsou ideálním řešením pro úlevu zápěstí při jízdě na městském nebo trekingovém kole popřípadě elektrokole. Skvěle se hodí pro kratší a střední cesty, kde při jednotvárné pozici zápěstí dostávají ruce obzvlášť zabrat a může se objevit bolest zápěstí, necitlivost malíčku a další nepříjemnosti. Rukojeti mají propracovaný tvar, který dokonale vyplní dlaň a ideálním rozložením váhy výrazně sníží tlak dlaní na řídítka. Ergonomie úchopu je navržená lékaři a výsledky měření zatížení dlaně mluví samy za sebe - gripy SQlab 702 zkrátka fungují dokonale.
Na koncích gripů se nachází rozšířené křídlo, do kterého krásně pasuje vnější část dlaně. Do tohoto se tak vždy opřete a řídítka budete vždy držet správně a pohodlně. Konec rukojeti je navíc oproti vnitřní části umístěný níže a díky tomuto tvaru se výrazně snižuje tlak na ulnární nerv, středový nerv a karpální tunel. Rukojeti se vyrábí ve třech velikostech - S (malá), M (střední) a L (velká). Pro zjištění správné velikosti doporučujeme vytisknout šablonu a jednoduchým přiložením dlaně poté zjistíte vhodnou velikost pro vás. Kvůli svému specifickému tvaru nemají gripy otevřené konce, tudíž nejsou kompatibilní s klasickými rohy montovanými na konce řídítek. Ke gripům je možno domontovat rohy SQlab 410/402, které jsou umístěny na řídítkách mezi gripem a brzdovou pákou.
Individuální velikost gripů je velmi důležitá.
Velikost gripů se měří od špičky prostředníčku po kloub palce. Díky tomu ruka obejme největší možnou plochu gripu.
Gripy 710 a 702 jsou vyšší uprostřed a snížené na krajích, čímž zajišťují přirozenou polohu dlaně.
Tento tvar přináší úlevu a výrazně snižuje tlak na ulnární nerv, středový nerv a karpální tunel.
Zvýšený konec rukojeti dokonale podepře ruku. Výsledkem je maximální distribuce tlaku do velké plochy.
zvenčí
Objímka je nyní umístěna na vnitřní straně rukojetí. Díky tomu gripy drží perfektně na svém místě a zvyšují tlumení nárazů. Gripy bohužel nejsou kompatibilní s rohy umístěnými na kraji řidítek.
+větší plocha
+vyšší komfort
+jistota držení
Klasický kulatý grip nabízí jen velmi malou styčnou plochu a tím pádem je na dlaň vyvíjen velký tlak na malé ploše.
Rukojeti s "křídlem" nabízí větší opěrnou plochu, ale pořád nedochází k dostatečnému rozložené tlaku.
Zploštěný nahoře a vytažený do stran pro maximální snížení tlaku a nejvyšší pohodlí. Povrch je vyladěn pro
kvalitní podporu a správné obejmutí prsty.
tlak = síla/plocha
malá kontaktní plocha = velký tlak velká kontaktní plocha = nízký tlak
Pomocí měření tlaku lze zjistit a dokázat, kde je kladen na ruce největší nápor a kde je tedy nutné toto zatížení co nejvíce snížit. K tomu slouží speciální potah, který takové zatížení umí změřit. Díky výsledkům měření je jasně vidět, že v nejproblematičtějších partiích mají gripy SQlab jasně navrch oproti klasickým rozšířeným gripům, které jsou standardně k dostání.
Běžné kulaté gripy Gripy SQlab 710/702
Tlak je soustředěn do velmi malé oblasti.
Tlak v oblasti karpálního tunelu je přibližně na 30%
maximálního zatížení na vnější stranu gripu. Oba nervy
(středový i ulnární) jsou dostatečně odlehčené.
Uvolnění karpálního tunelu
Opěrná plocha dlaně musí být umístěna co nejvíce ke konci řídítek aby zůstal karpální tunel co nejméně zatížený. Konstantní nadměrné zatěžování této oblasti může vest k různým problémům jako např. syndromu karpálního tunelu.
Uvolnění tlaku na ulnární nerv
Měření ukazují, že největší tlak se vyskytuje právě na vnější části dlaně, kde je zatížen ulnární nerv. Nadměrný tlak v této oblasti může vést k znecitlivění malíčku a prsteníčku.
Karpální tunel
Nepřirozené vyhnutí zápěstí je obvyklý problém při jízdě s řídítky s malým ohybem směrem k jezdci. Toto nepřirozené držení zápěstí způsobuje omezení funkcí nervů v ruce. Můžeme to přirovnat k zahradní hadici, kterou když nepřirozeně ohnete, se zbortí a pak skrz ni nemůže protéct voda.
Znecitlivění malíčku
Prsteníček, malíček
Důvodem je nadměrný tlak na vnější části, která blokuje ulnární nerv.
Palec, ukazovák a prostředník
1. Důvodem je nadměrné vytočení zápěstí, které je obvykle
způsobeno malým zalomením řídítek směrem k jezdci.
2. Důvodem je nadměrný tlak na karpální tunel. Tento problém mohou
paradoxně způsobovat gripy s "křídlem" pro odlehčení. Tlak na ulnární nerv se
při jejich použití sníží, ale velká část tlaku se může přesunout na středový nerv,
který ovládá právě palec, ukazovák a prostředník.
Členitý tvar
Řídítka a rukojeti jsou obvykle válcové, protože je to nejjednodušší řešení. Naše prsty ovšem při sevření dlaně nemají válcový tvar, ale spíše šestihran. Proto má dlaň tendenci sklouznout s kulatého povrchu a naopak dobře uchopit hranaté a členité předměty.
kulatý tvar = slabý úchop
členitý, hranatý tvar = perfektní úchop
Zvýšení pohodlí
Gripy 710/702 se dají snadno doplnit vnitřními rohy 410/402a tím si ještě více ulevit nejen dlaním, ale i zádům.